22.234 abonnees

Redactie In For Luxe

Fashion

Nieuw Nederlands mannenmodemerk Salle Privée maakt komaf met seizoenen (en koopjes)

Patrick Munsters verkocht Scotch & Soda om een nieuw mannenmodemerk te lanceren. Een zonder seizoenen, zonder koopjes en zonder modieuze stukken. Anti-fashion of geniaal concept?

‘Als het mislukt, heb ik voor de rest van mijn leven kleren.’ Bang voor een stockoverschot is de Amsterdamse modeondernemer Patrick Munsters (52) alvast niet. En schrik dat zijn garderobe gedemodeerd raakt, heeft hij al helemaal niet. Want zijn nieuwe mannenmerk Salle Privée maakt komaf met seizoenen én met collecties. In plaats van elk halfjaar het wiel opnieuw uit te vinden, blijft het Amsterdamse label zijn eerste collectie de komende jaren gewoon verkopen. ‘Als ontwerper was ik eraan toe om een andere weg in te slaan. Met Salle Privée heb ik niks nieuws. Over drie jaar heb ik nog steeds dezelfde jas in de winkelrekken hangen. In de modewereld is dat vloeken in de kerk. Maar ik wil daar juist mee uitpak

Lees het volledige interview met Patrick Munsters op Sabato.

Partners in de kijker

Bekijk alle partners